DOMOWE ŁADOWARKI DO SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
( ilość produktów: 6 )Doktorvolt WALLBOX Naścienna stacja ładowania 11 kW z kablem 5m i wtyczką Typ 2 9970
Oferujemy domowe ładowarki do samochodu elektrycznego. To funkcjonalne urządzenia wykorzystywane do ładowania pojazdów EV w warunkach domowych. Mogą być podłączane do klasycznej sieci o napięciu 230 V lub do sieci 3-fazowej (tzw. “siły”).
W naszym asortymencie dostępne są różnego rodzaju domoweładowarki do samochodu elektrycznego. Mają odmienną moc (a więc i czas ładowania), wymiary, wygląd, a przede wszystkim są kompatybilne z różnymi typami gniazd, kabli i wtyków do ładowania samochodów.
Wszystkie domoweładowarki do samochodu elektrycznego w naszym sklepie są wysokiej jakości. To produkty pochodzące od zaufanych, sprawdzonych dostawców. Spełniają one wszelkie obowiązujące normy dotyczące bezpieczeństwa, wydajności, ochrony środowiska czy kompatybilności z innymi akcesoriami do ładowania. Poświadczają to odpowiednie certyfikaty, takie jak ISO 9001:2015, CE, IEC 61439 EN 62196-2.
Co ważne, oferujemy nie tylko różne stacje do ładowania samochodów elektrycznych, ale też odpowiednie akcesoria i osprzęt. Mamy zatem różnej długości kable do ładowania samochodów z wtyczkami różnego typu. Sprzedajemy też kompatybilne z nimi gniazda do ładowania samochodów elektrycznych, a także kontrolery do ładowarek samochodowych czy uchwyty wtyku ładowarki.
Domowe ładowarki do samochodów elektrycznych AC i DC
Domowe ładowarki do samochodów elektrycznych mogą się od siebie znacząco różnić. Przede wszystkim mogą być podłączane do prądu stałego (DC) lub przemiennego (AC).
Ładowarki do samochodów elektrycznych na prąd stały (DC) to wydajne urządzenia o dużej mocy (nawet do 120 kW). Pozwalają więc na szybkie i sprawne ładowanie pojazdów EV. Co istotne, ładowanie odbywa się tutaj bezpośrednio, bez urządzeń pośredniczących, które mogłyby ograniczać moc. Trzeba bowiem wiedzieć, że domowe ładowarki do samochodów elektrycznych na prąd przemienny nie dostarczają energii bezpośrednio do akumulatorów. Taki prąd musi zostać “wyprostowany” po drodze, a robiące to urządzenia bardzo często ograniczają moc, a więc i prędkość ładowania.
Domowe ładowarki do samochodów elektrycznych na prąd stały są więc zdecydowanie szybsze od swoich odpowiedników na prąd przemienny. W zależności od modelu ładowarki i pojemności akumulatora pełne ładowanie stacją DC może zająć od kilku do kilkudziesięciu minut. Wadą takich urządzeń jest jednak bardzo wysoka cena. Dlatego tego rodzaju ładowarki do samochodów elektrycznych spotyka się częściej w przestrzeni publicznej niż w domach prywatnych.
Największą popularnością cieszą się domowe ładowarki do samochodów elektrycznych na prąd przemienny (AC). To urządzenia zasilane z tradycyjnej sieci o natężeniu prądu 230 V (czyli ze zwykłego gniazdka) lub z sieci 3-fazowej (tzw. “siły”). Takie ładowarki EV mają relatywnie niewielką moc (maksymalnie 22 kW), ale są znacznie tańsze niż modele na prąd stały.
Pełne ładowanie stacją AC zajmuje od kilku do nawet kilkunastu godzin. Dlatego urządzenia te sprawdzają się najlepiej jako domowe ładowarki samochodu elektrycznego, do których podłącza się auto np. na noc.
Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego — jaki typ wybrać?
Przy wyborze domowej ładowarki do samochodu elektrycznego, trzeba zwrócić uwagę na jej typ, a konkretnie na kompatybilność gniazd i wtyków z odpowiednimi kablami do ładowania i gniazdami w samym aucie.
Zasadniczo wyróżnia się kilka rodzajów wtyków i gniazd:
- Typ 1 (SAE J1772) to standard stosowany w wolno ładujących stacjach AC o mocy do 7 kW. Takie gniazda montowane są jednak głównie w pojazdach produkowanych na rynki Ameryki Północnej.
- Typ 2 to z kolei standard Europejski spotykany w większości pojazdów kierowanych na nasz rynek. Ta wtyczka obsługuje zarówno 1- jak i 3-fazowe instalacje na prąd przemienny i umożliwia ładowanie z mocą od 3,6 kW (z sieci 230 V) do 22 kW (z “siły”).
- CCS to gniazda przeznaczone do ładowania prądem stałym DC o maksymalnej mocy 50 kW lub prądem przemiennym do 22 kW. To również standard Europejski.
- CHAdeMO to z kolei azjatycki odpowiednik CCS. Te gniazda do ładowania prądem stałym montuje się głównie w pojazdach japońskich i koreańskich.
Warto też zaznaczyć, że Tesla ma własny, opatentowany typ gniazd i wtyków przeznaczonych do superszybkich ładowarek Tesla Supercharger o mocy od 50 do nawet 120 kW.
Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego musi zatem być kompatybilna z zamontowanymi w aucie gniazdami. Typ ładowarki wpływa także na wybór sprzętu dodatkowego, takiego jak kable czy uchwyty wtyku do ładowarki.
Jak wspomnieliśmy, w Europie najczęściej spotykamy wtyki i gniazda typu 2 lub CCS. Ten drugi standard przeważnie montuje się w stacjach szybkiego ładowania (ładowarkach publicznych). Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego zazwyczaj wyposażona jest więc w gniazdo typu 2, co pasuje do większości aut produkowanych na nasz rynek. Jeśli jednak sprowadzamy pojazd z zagranicy (szczególnie z Ameryki Północnej lub Azji), warto dokładnie sprawdzić, czy domowa ładowarka będzie z nim kompatybilna.
Domowa ładowarka EV do samochodu elektrycznego — jaką wybrać?
Domowa ładowarka EV do samochodu elektrycznego powinna spełniać kilka zasadniczych kryteriów. Wspomnieliśmy już, że musi być kompatybilna z konkretnym modelem auta. Musi działać na określony rodzaj prądu (jedno- lub trójfazowy prąd przemienny, albo prąd stały). Powinna być także funkcjonalna, estetyczna i trwała.
Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym elementom, na które trzeba zwrócić uwagę, wybierając domową ładowarkę EV do samochodu elektrycznego.
- Rodzaj gniazda do ładowania w aucie. Domowa ładowarka EV do samochodu elektrycznego musi obsługiwać standard gniazda zamontowanego w pojeździe.
- Rodzaj prądu. Stacja ładowania może działać na prąd stały (DC) lub przemienny (AC). W drugim przypadku istotne jest także, czy domowa ładowarka EV do samochodu elektrycznego będzie podłączona do sieci 1-fazowej, czy 3-fazowej. Ten wybór zasadniczo wpływa na szybkość ładowania.
- Moc domowej ładowarki do samochodu elektrycznego. Wydaje się oczywiste, że im większa moc, tym szybsze ładowanie. Ta z pozoru prosta zasada ma jednak swoje ograniczenia. Przede wszystkim ładowanie auta prądem przemiennym nie jest bezpośrednie. Po drodze prąd musi być “wyprostowany”, a służące temu urządzenia (montowane w autach) mogą ograniczać faktyczna moc ładowania. Warto więc dopasować domową ładowarkę EV do możliwości samego pojazdu.
- Moc dostępna w sieci. Ograniczenie maksymalnej mocy może wynikać nie tylko z samego procesu ładowania. Domowa ładowarka EV do samochodów elektrycznych powinna być też dopasowana do możliwości sieci, do której będzie podłączona. Zbyt mocna stacja może nadmiernie obciążać sieć i prowadzić do “wysadzania korków”
- Funkcjonalność i dodatkowe możliwości domowej ładowarki EV do samochodu elektrycznego. Przy zakupie stacji ładowania powinno się zwrócić uwagę na wygodę użytkowania. Odpowiada za nią m.in. długość kabla, budowa panelu kontrolnego i interfejsu użytkownika czy różne dodatkowe opcje urządzenia. Domowe ładowarki EV mogą bowiem łączyć się z Wi-Fi lub siecią komórkową. Pozwala to np. na kontrolę procesu ładowania z poziomu aplikacji na telefonie czy tablecie. Istnieją też urządzenia z zabezpieczeniem dostępu — np. kartą RFID.
Domowe ładowarki EV do samochodów elektrycznych w naszym sklepie
W naszym sklepie dostępne są różne domowe ładowarki EV do samochodów elektrycznych. Mamy urządzenia z różnymi wtyczkami, kompatybilne z różnymi modelami aut.
Dostępne są u nas domowe ładowarki EV do samochodów elektrycznych ładowanych prądem stałym i przemiennym. To urządzenia o różnej mocy, podłączane zarówno do tradycyjnej sieci o napięciu 230 V, jak i do sieci 3-fazowej (tzw. “siły”). Poszczególne modele różnią się maksymalną mocą ładowania, dzięki czemu łatwo dopasować je do konkretnych warunków — np. modelu auta i możliwości sieci elektrycznej.
Oferujemy wyjątkowo funkcjonalne naścienne ładowarki EV, które doskonale spisują się w przydomowych garażach, ale również wolnostojące ładowarki do samochodów elektrycznych, które można montować na zewnątrz.
Ciekawą opcją są także przenośne ładowarki do samochodów elektrycznych, które zapewniają mobilność i możliwość ładowania w dowolnym miejscu z dostępem do sieci elektrycznej o napięciu 230 V