STACJE DO ŁADOWANIA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
( ilość produktów: 39 )- 1
- 2
Adapter do ładowania samochodów elektrycznych Typ 1 / Typ 2 230V 16A 3.6kW 5m IP54 3251
Kabel do ładowania samochodów elektrycznych AC 400V 32A 22kW 5m TYP 2 IP54 3244
Kabel do ładowania samochodów elektrycznych AC 400V 16A 11kW 5m TYP 2 IP54 3237
Kabel do ładowania samochodów elektrycznych AC 230V 16A 3.6kW 5m TYP 2 IP54 3213
Kabel do ładowania samochodów elektrycznych AC 230V 32A 7.3kW 5m TYP 2 IP54 3220
Doktorvolt WALLBOX Naścienna stacja ładowania 11 kW z kablem 5m i wtyczką Typ 2 9970
Komplet WALLBOX Mobilna stacja ładowania, kabel 5 m typ 2, 11 kW Doktorvolt 1390
- 1
- 2
Stacje ładowania samochodów elektrycznych EV
Oferujemy stacje ładowania samochodów elektrycznych EV (Electric Vehicle) różnego typu. Mamy urządzenia o odmiennej mocy, budowie i przeznaczeniu, w tym domowe stacje ładowania samochodów elektrycznych.
W naszym sklepie dostępne są nie tylko różne stacje ładowania samochodów elektrycznych EV, ale także osprzęt i akcesoria dodatkowe. Mamy m.in. kontrolery do ładowarek samochodowych, uchwyty wtyku, gniazda oraz kable. Dzięki temu w jednym miejscu nabyć można pełne wyposażenie niezbędne do ładowania pojazdu.
Wszystkie dostępne w naszym sklepie produkty do ładowania aut są wysokiej jakości, spełniają odpowiednie standardy bezpieczeństwa i normy prawne.
Stacje ładowania samochodów EV — domowe i publiczne
Stacje ładowania samochodów EV różnią się od siebie wieloma parametrami, w tym przeznaczeniem. Przede wszystkim wyróżnić trzeba zatem urządzenia do użytku domowego i publicznego.
Do zastosowań domowych doskonale sprawdzają się naścienne stacje ładowania samochodów EV, czyli tzw. Wallboxy. Mają stosunkowo niewielkie gabaryty i są proste w obsłudze. Doskonale spisują się w prywatnych garażach, ale również w firmowych garażach podziemnych, warsztatach samochodowych czy innych miejscach, gdzie istnieje zapotrzebowanie na kompaktową i funkcjonalną stację ładowania samochodów EV.
W miejscach publicznych doskonale sprawdzają się też wolnostojące stacje ładowania samochodów elektrycznych (EV). To modele w formie słupków czy większych “szaf”. Takie urządzenia wykorzystuje się m.in. w centrach handlowych, na osiedlach mieszkaniowych czy przy biurach. W zależności od typu i mocy takie stacje ładowania do samochodów elektrycznych ładują pojazdy z różną szybkością — od kilkudziesięciu minut do kilku godzin.
Co istotne, wolnostojące stacje ładowania samochodów elektrycznych EV mogą mieć kilka gniazd, co pozwala na jednocześnie ładowanie wielu pojazdów. Dodatkowo modele te są przeważnie odporne na warunki zewnętrzne (opady, zmienne temperatury, promieniowanie UV). Można je więc bez problemu montować na powietrzu.
Ciekawą opcją są też przenośne ładowarki samochodu elektrycznego. To urządzenia o niewielkich rozmiarach, które można spakować i zabrać ze sobą w podróż. Ładowarki do samochodów elektrycznych umożliwiają ładowanie auta z dowolnego miejsca z odpowiednim przyłączem (gniazdem na 230 V lub gniazdem siłowym).
Przenośne stacje ładowania samochodów EV oferują co prawda mniejszą moc (ładują więc wolniej) niż wersje stacjonarne, ale kompensują to mobilnością.
Stacja do ładowania samochodu elektrycznego — ładowarki AC i DC
Przy wyborze stacji do ładowania samochodu elektrycznego przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, na jaki prąd działa urządzenie. Dostępne są bowiem stacje ładowania samochodów prądem przemiennym AC i stacje ładowania samochodów prądem stałym DC. Co istotne, większość obecnie produkowanych aut elektrycznych wyposażona jest w dwa porty (lub gniazda uniwersalne) — zarówno na prąd stały, jak i przemienny.
Uwagę warto zwrócić na to, że stacje do ładowania samochodu elektrycznego AC mają mniejszą moc, ale też znacznie niższą cenę. To właśnie te modele najczęściej wykorzystywane są jako prywatne ładowarki. Maksymalna moc tych urządzeń wynosi 22 kW, ale przed zakupem warto sprawdzić, czy producent samochodu nie umieścił ograniczników mocy w samym aucie. Istotą ładowania prądem przemiennym jest bowiem to, że nie trafia on bezpośrednio do akumulatora. Po drodze musi być “wyprostowany” przez wbudowane w auto urządzenia, a te często mają własne limity mocy.
Inaczej wygląda to w przypadku stacji do ładowania samochodów elektrycznych na prąd stały DC. Takie ładowarki są przede wszystkim znacznie szybsze, ponieważ ich moc jest większa, a po drodze do akumulatora nie ma żadnych urządzeń pośredniczących. Te stacje ładują więc akumulatory bezpośrednio i jedynie od ich mocy zależy szybkość tego procesu.
Oczywiście stacje ładowania samochodów EV na prąd stały są zdecydowanie droższe od tych na prąd przemienny. Mogą kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, więc rzadko wybierane są do użytku prywatnego. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się natomiast na autostradach, przy centrach handlowych, biurach i w innych miejscach publicznych. W zależności od pojemności akumulatora i parametrów samej stacji ładowania pełne naładowanie baterii tymi urządzeniami może zająć nawet niecałe pół godziny.
Stacje do ładowania samochodów elektrycznych — wtyczki i kable
Jak widać, stacje do ładowania samochodów elektrycznych różnią się wieloma istotnymi parametrami. W zależności od modelu inny jest też osprzęt i akcesoria, np. kable do ładowania samochodów elektrycznych i montowane przy nich wtyczki.
Po pierwsze rodzaj wtyczki zależy oczywiście od tego, czy wybierzemy stację ładowania samochodu EV na prąd stały, czy przemienny. Oba rodzaje mają jednak swoje podtypy.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych AC (na prąd przemienny) mogą mieć dwa rodzaje wtyczek:
- Typ 1 (SAE J1772)to wtyczka stosowana w wolnoładujących stacjach o mocy nieprzekraczającej 7,4 kW. Co jednak istotne, w Europie rzadko się je spotyka. Stosowane są głównie w Ameryce Północnej.
- TYP 2 to standard europejski. Wtyczka obsługuje zarówno instalacje 1-, jak i 3-fazowe. W przypadku tych pierwszych (czyli ze zwykłego gniazda 230 V) umożliwia ładowanie z mocą 3,6 kW. Z instalacji trójfazowej możliwe jest natomiast ładowanie z mocą nawet 44 kW.
W przypadku stacji do ładowania samochodów elektrycznych prądem stałym DC do wyboru są trzy rodzaje wtyczek:
- CHAdeMO to wtyczki stosowane przede wszystkim w japońskich i koreańskich modelach aut EV. Pozwalają na błyskawiczne ładowanie z mocą 50 kW.
- CCS to europejski standard. Wtyczka ta również pozwala na ładowanie z mocą 50 kW — zarówno prądem stałym, jak i przemiennym. Jest więc wyjątkowo uniwersalna.
- Tesla ma własne, opatentowane złącza (Tesla Supercharger) o mocy od 50 do 120 kW.
Wybór stacji ładowania samochodu elektrycznego o konkretnych parametrach zasadniczo wpływa zatem na wybór sprzętu dodatkowego. Warto zaznaczyć, że chodzi nie tylko o kable z odpowiednimi wtyczkami. Istotne są także prawidłowo dobrane gniazda do ładowania samochodów elektrycznych czy uchwyty ścienne wtyku do ładowarki.
Jak wybrać stacje ładowania samochodu elektrycznego EV?
Odmienne parametry i budowa poszczególnych modeli sprawia, że wybór stacji ładowania samochodu elektrycznego EV nie jest taki prosty. Dobra ładowarka musi być nie tylko kompatybilna z konkretnym modelem auta. Powinna być też wydajna, funkcjonalna i trwała, a także estetyczna (szczególnie w przypadku montażu w miejscach publicznych). Na co zatem warto zwracać uwagę przy wyborze stacji ładowania samochodu?
- Dostępna moc — zbyt mocna stacja ładowania podłączona do sieci o ograniczonych możliwościach może prowadzić do przeciążeń. Żeby uniknąć “wysadzenia korków”, warto więc dopasować model stacji do indywidualnych możliwości i budowy konkretnej sieci elektrycznej.
- Rodzaj gniazda ładowania w aucie — rodzaj stacji ładowania samochodu elektrycznego trzeba oczywiście dopasować do zainstalowanego w pojeździe gniazda. Istnieją wtyczki uniwersalne (Typu 2 lub CCS), ale nie wszystkie pojazdy są w nie wyposażone. Dotyczy to szczególnie aut produkowanych na rynki pozaeuropejskie, gdzie można spotkać gniazda typu 1 czy standard CHAdeMO.
- Moc samej stacji ładowania samochodów elektrycznych EV — to jeden z najważniejszych parametrów, który determinuje szybkość ładowania pojazdu. Jak wspomnieliśmy, ta moc musi być odpowiednio dopasowana do możliwości sieci, ale nie tylko. Im większa moc, tym szybsze ładowanie, co ma znaczenie w prywatnych, ale przede wszystkim w publicznych stacjach do ładowania samochodów EV.
- Funkcjonalność i dodatkowe możliwości stacji ładowania samochodu elektrycznego — chodzi m.in. o długość kabla, budowę panelu kontrolnego urządzenia, ale też o rozmaite dodatkowe opcje i funkcje. Stacja ładowania samochodu elektrycznego EV może bowiem dawać możliwość podłączenia do Wi-Fi lub sieci GSM. Pozwala to na kontrolowanie parametrów ładowania np. z poziomu aplikacji w telefonie. Można też wybrać urządzenie, którego włączenie będzie wymagało autoryzacji — np. kartą RFID.