Samochody elektryczne jeszcze kilka lat temu były śmiałą inicjatywą, w której upowszechnienie się nie wierzyło specjalnie wiele osób. Elektryczne auta to czystsze oraz przyjaźniejsze środowisku alternatywy dla pojazdów spalinowych. Wyznaczają one nowy rozdział w historii motoryzacji. Auta elektryczne coraz bardziej się upowszechniają. W krajach Unii samochody elektryczne są coraz popularniejsze. W krajowych realiach użytkowników eko aut również przybywa. Co za tym idzie rosną potrzeby na akcesoria dodatkowe, które pomogą utrzymać samochód w pełnej sprawności.
Wtyk do ładowania samochodów wtyczka TYP2 z kablem 5m 230V 32A 7.3kW 9949
Wtyk do ładowania samochodów elektrycznych wtyczka TYP2 system europejski AC 230V 32A 7.3kW
Myśląc o samochodach spalinowych najczęściej zadajemy sobie pytania dotyczące spalania czy też możliwościach przyspieszenia. Natomiast myśląc o autach elektrycznych zastanawiamy się nad ich zasięgiem oraz szybkością ładowania. Nie da się niestety precyzyjnie określić jak długo nasz samochód będzie się ładować oraz ile kilometrów na pełnym naładowaniu przejedziemy. To drugie w głównej mierze zależne jest od naszego stylu jazdy oraz tego, czy potrafimy umiejętnie odzyskiwać energię podczas hamowania. Pojemność akumulatora w tym przypadku jest drugorzędna.
Wydawać by się mogło, że kabel do ładowania samochodu elektrycznego podobnie jak wtyczka z kablem domowych urządzeń AGD jest tylko zwykłym złączem. Nic bardziej mylnego! Mimo, iż w obu przypadkach mamy do czynienia z przewodowym połączeniem elektrycznym to kabel do ładowania samochodów elektrycznych jest dużo bardziej zaawansowanym technologicznie produktem. Nieodpowiednio dobrany przewód może być przyczyną niedostosowania parametrów ładowania do samochodu.
Wybierając kabel do ładowania samochodu elektrycznego zastanawiamy się, który będzie najlepszy do naszego auta pod względem mocy, szybkości ładowania czy ergonomii. Przewody ładujące spełniają standardy IEC 62196. 1-2014; IEC 62196. 2-2014; IEC 61851, jak również są zgodne z RoHS.
➡️ Właściwości przewodu do ładowania z wtyczką TYP2 AC 230V 32A 7.3kW:
✔️ styki wykonane z posrebrzanego stopu miedzi w gumowej izolacji;
✔️ prąd znamionowy 32A;
✔️ napięcie znamionowe 230V;
✔️ moc 7.3kW (jest uzależniona od rzeczywistego napięcia w sieci el. pod obciążeniem 16A);
✔️ wtyczka standard IEC 62196-2 (Typ 2);
✔️długość przewodu: 5m.
➡️ Kompatybilność z samochodami wyposażonymi w gniazda typu 2:
✔️ Audi A3 e-tron, Q7 e-tron i inne elektryczne oraz hybrydowe modele audi;
✔️ BMW 225e, 328e, 330e, 40e;
✔️ BMW i3, i8;
✔️ BYD e6;
✔️ Honda e;
✔️ Mercedes Vito E-Cell;
✔️ Nissan Leaf 2018;
✔️ Opel Corsa-e;
✔️ Peugeot e-208, e-2008 SUV;
✔️ Porsche Cayenne S E-HYBRID, Panamera S PHEV;
✔️ Renault Zoe;
✔️ Smart Electric Drive;
✔️ Tesla Model 3, Model S, Model X;
✔️ Volvo Volvo V60 PHEV, XC90 PHEV;
✔️ VW e-Golf, VW e-up!, ID-3.
Standard | TYP2 (IEC 62196-2:2014) |
Tryb ładowania |
3 |
Sposób podłączenia | B |
Rodzaj prądu |
AC |
Kolor obudowy | czarny |
Kolor kabli | czarny |
Temperatura otoczenia (praca) |
-30° ... +50°C |
Temperatura otoczenia (przechowywanie) | -40° ... +80°C |
Stopień ochrony | IP54 |
Materiał obudowy wtyczki | plastik termoutwardzalny UL94V-0 |
Materiał osłony |
tworzywo TPU |
Materiał styków | posrebrzany stop miedzi |
Rodzaj wtyku | wtyczka Typ 2 jednofazowa 32A |
Kabel |
EVC H07BZ5-F 450/700V IEC 62893-3 5m |
Wytrzymałość mechaniczna | > 10000 (wpięć i wypięć) |
Maksymalna siła ciągnięcia | < 100N |
Odporność na upadek | z wysokości 1m |
Odporność na nacisk | 2t |
Prąd znamionowy | 32A |
Napięcie znamionowe | 250V |
Maksymalna wytrzymałość napięciowa | 2500V |
Moc | 7.3kW |
Ilość pinów zasilających | 3P (L1, N, PE) |
Ilość pinów sygnałowych | 2 (PP, CP) |
Prąd pinów sygnałowych | 2A |
Rezystancja izolacji | 5MΩ 500V DC |
Rezystancja uziemienia | <0.05 Ω |
Do każdej sztuki dołączony protokół kontrolny | tak |
Waga netto | 1,6kg |
Normy i certyfikacje |
RohS
CE, EAC |
Numer katalogowy |
MEAC-S-032A-V1-03-5 |
EAN | 5907589339949 |