Przyszłość motoryzacji jest nakreślana przez trendy i standardy ekologiczne, jak również przez innowacje technologiczne. Namacalnym przykładem jest rosnąca popularność samochodów z silnikami elektrycznymi i hybrydowymi. Redukcja emisji spalin to również wyraz troski o środowisko naturalne. Rosnąca popularność samochodów elektrycznych zainspirowała hurtownię Preis-Zone do poszerzenia asortymentu o produkty dedykowane do ładowania pojazdów.
Adapter do ładowania samochodów elektrycznych Typ 1 / Typ 2 230V 32A 7.3kW 5m IP54 3268
- Kabel adapter do ładowania samochodów elektrycznych Typ 1 / Typ 2 230V 32A 7.3kW 5m IP54
Adapter do ładowania samochodów elektrycznych
AC 230V 32A 7.3kW 5m Typ 1 / Typ 2
⭐⭐⭐⭐⭐
Myśląc o samochodach spalinowych najczęściej zadajemy sobie pytania dotyczące spalania czy też możliwościach przyspieszenia. Natomiast myśląc o autach elektrycznych zastanawiamy się nad ich zasięgiem oraz szybkością ładowania. Nie da się niestety precyzyjnie określić jak długo nasz samochód będzie się ładować oraz ile kilometrów na pełnym naładowaniu przejedziemy. To drugie w głównej mierze zależne jest od naszego stylu jazdy oraz tego, czy potrafimy umiejętnie odzyskiwać energię podczas hamowania. Pojemność akumulatora w tym przypadku jest drugorzędna.
Wydawać by się mogło, że kabel do ładowania samochodu elektrycznego podobnie jak wtyczka z kablem domowych urządzeń AGD jest tylko zwykłym złączem. Nic bardziej mylnego! Mimo, iż w obu przypadkach mamy do czynienia z przewodowym połączeniem elektrycznym to kabel do ładowania samochodów elektrycznych jest dużo bardziej zaawansowanym technologicznie produktem. Nieodpowiednio dobrany przewód może być przyczyną niedostosowania parametrów ładowania do samochodu.
Wybierając kabel do ładowania samochodu elektrycznego zastanawiamy się, który będzie najlepszy do naszego auta pod względem mocy, szybkości ładowania czy ergonomii. Przewody ładujące spełniają standardy IEC 62196. 1-2014; IEC 62196. 2-2014; IEC 61851, jak również są zgodne z RoHS. Każdy kabel do ładowania samochodów przed wypuszczeniem na rynek jest poddawany pomiarom, których protokół jest dołączany w opakowaniu. Produkt wykonany z plastiku termoutwardzalnego o wysokiej wytrzymałości - UL94V-0, cechuje się stopniem ochrony IP55 po podłączeniu i IP54 po odłączeniu. Styki wykonane są z posrebrzanego stopu miedzi w gumowej izolacji. Adapter do ładowania aut elektrycznych PrEN50620 3x2.5mm2 + 1x0.75mm2 o prądzie znamionowym 16A jest wyposażony w złącze do samochodu SAE J1772-2017 (Typ 1) i wtyczkę do stacji ładowania standardu IEC 62196-2 (Typ 2).
➡️ Właściwości kabla do ładowania AC 230V 32A 7.3kW 5m TYP1/TYP2 IP54
✔️ styki wykonane z posrebrzanego stopu miedzi w gumowej izolacji;
✔️ prąd znamionowy 32A;
✔️ napięcie znamionowe 250V;
✔️ moc 7.3kW (jest uzależniona od rzeczywistego napięcia w sieci el. pod obciążeniem 32A);
✔️ wtyczka do samochodu standard amerykański SAE J1772 (TYP1);
✔️ stopień ochrony IP54;
✔️ strona samochodu: wtyczka TYP1 J1772, strona ładowania: przyłącze TYP2 IEC 62196-2
✔️ długość kabla: 5 m
➡️ Kompatybilność z samochodami wyposażonymi w gniazda typu 1:
✔️ Chevrolet Volt;
✔️ Citroen C-Zero;
✔️ Fisker Karma;
✔️ Fiat 500e;
✔️ Ford Focus Electric, C-Max Energi;
✔️ Mia Electric Van;
✔️ Mitsubishi Outlander PHEV;
✔️ Nissan Leaf, NV200 SE Van;
✔️ Peugeot Ion;
✔️ Renault Fluence;
✔️Smiths Edison Van, Newton;
✔️ Toyota Prius;
✔️ Opel Ampera.
Standard | SAE J1772-2017 / IEC 62196-2:2014 |
Tryb ładowania |
3 |
Długość kabla |
5 m |
Sposób podłączenia | C |
Rodzaj prądu |
AC |
Kolor obudowy | czarny |
Kolor kabli | czarny |
Temperatura otoczenia (praca) |
-30° ... +50°C |
Temperatura otoczenia (przechowywanie) | -40° ... +80°C |
Stopień ochrony | IP54 |
Materiał obudowy wtyczki i przyłącza | plastik termoutwardzalny UL94V-0 |
Materiał osłony |
tworzywo TPU |
Materiał styków | posrebrzany stop miedzi |
Złącze samochodowe |
Typ 1 jednofazowa 32A (SAE J1772-2017) |
Złącze do stacji ładowania |
Typ 2 jednofazowa 32A (IEC 62196-2:2014) |
Kabel |
EVC H07BZ5-F 450/700V IEC 62893-3 5m |
Wytrzymałość mechaniczna | > 10000 (wpięć i wypięć) |
Maksymalna siła ciągnięcia | < 100N |
Odporność na upadek | z wysokości 1m |
Odporność na nacisk | 2t |
Prąd znamionowy | 32A |
Napięcie znamionowe | 240V |
Maksymalna wytrzymałość napięciowa | 2500V |
Moc | 7.3kW |
Ilość pinów zasilających | 3P (L1, N, PE) |
Ilość pinów sygnałowych |
wtyczka do ładowarki - 2 (PP, CP) złącze samochodowe - 2 (CS, CP) |
Prąd pinów sygnałowych | 2A |
Rezystancja izolacji | 5MΩ 500V DC |
Rezystancja uziemienia | <0.05 Ω |
UKŁAD PINÓW
|
|
WYMIARY
|
|
Możliwość ładowania samochodów z gniazdami 1F 32A Typ 1 w stacjach wyposażonych w gniazda 1F 32A Typ 2 |
|
Do każdej sztuki dołączony protokół kontrolny | tak |
Waga netto | 2,2kg |
Normy i certyfikacje |
RohS CE, EAC |
Numer katalogowy |
MHAC-S-032A-VP1 |
EAN | 5907589333268 |